Paperback, 590 blz. € 20,00
ISBN: 978 90 5936 594 0

Ook verkrijgbaar als eboek
ISBN 978 90 5936 633 6 | € 14,95
- EBOEK KOPEN

'Een van de beste boeken ooit geschreven' - Jonathan Safran Foer

'David Grossman, een van Israëls grootste auteurs, schreef in 1986 deze vuistdikke klassieker, die nu in het Nederlands is vertaald. Hoofdpersoon is de negenjarige Momik, die in zijn notitieboekje het oorlogsverleden van zijn familie optekent, met gevoelsmatige afvlakking en een zich opsluiten in een mythische wereld tot gevolg. Daarna is de volwassen Momik aan het woord, die schrijver is en zich spreekbuis voelt voor zijn grootvader en de Pools-joodse auteur Bruno Schulz. Feit en fictie raken intrigerend verstrengeld. Stilistisch en vormtechnisch gewaagde roman.' - de Volkskrant

Zie: Liefde zal vast en zeker worden gerekend tot de canon van boeken die net als De blikken trommel van Grass en Honderd jaar eenzaamheid van Márquez met nieuwe middelen een groots visioen van de mens en zijn geschiedenis hervertellen.’ - The New York Review of Books

'Omvangrijke, bijzonder ambitieuze roman over de jodenvervolgingen der Nazi's en de manier van de verteller om de greep te krijgen op die gebeurtenissen. Een aantal soms realistische, soms fantastische verhaallijnen lopen door elkaar heen: een klein Israelisch jongetje probeert te ontdekken waarom zijn omgeving zo geheimzinnig over het verleden doet, een joodse gevangene die niet kan sterven vertelt als een soort moderne Scheherazade verhalen aan een Duitse kampcommandant, een Pools-joodse schrijver ondergaat een vreemde transformatie, een jongetje maakt in 24 uur alle levensstadia van een mens door. Deze haast surrealistische samenloop van figuren en omstandigheden geeft al aan dat er hier sprake is van een zeer grote complexiteit en een veelgelaagheid die een paar keer lezen vermoedelijk pas recht zal kunnen doen. Geen lichte kost, maar door zijn veelomvattendheid een zeer aangrijpende leeservaring.' - NBD|Biblion

Interview op Guardian.co.uk

Recensie op Nederlands.nl

Liefde op Wikipedia.org